Vad läser ni?

Vet inte om jag skrivit det här förut men jag har ju som mål i år att läsa 52 böcker, alltså en i veckan. 

Låt oss kika på vilka böcker jag läst hittills:

Harry Potter och den flammande bägaren - JK Rowling

Fumlig - Jeffrey Brown

Doktor Glas - Hjalmar Söderberg

Gregorius - Bengt Ohlsson

Hur man botar en fanatiker - Amos Oz

Så gör jag: Konsten att skriva - Bodil Malmsten

Den vidunderliga kärlekens historia -  Carl-Johan Vallgren

Fem härskartekniker: femtio motståndsstrategier - Rebecka Bohlin

Harry Potter och Fenixorden - JK Rowling

Harry Potter och halvblodsprinsen - JK Rowling

Harry Potter och dödsrelikerna - JK Rowling

Ta det som en man - Hampus Nessvold

Åh Lunargatan - Viktoria Jäderling

Mer ön ögat ser - Melissa Marr

Ojura - Stina Stoor

Kallocain - Karin Boye

Homepart med Gudrun - Gudrun Schyman

De kommer att drunkna i sina mödrars tårar - Johannes Anyuru

Hiroshima min älskade - Marguerite Duras

Krama mig hårt din jävel - Mathias Leclér

En himmel för Elliott - Katarina Danielsson

Natten som föregick denna dag - Johanna Lykke Holm

Sköldpaddor hela vägen ner - John Green

(null)

Totalt 23 böcker! Heja heja! Nu läser jag denna och Orlando av Virginia Woolf parallellt. :) 

Vad läser ni?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0