Ett öppet brev till min lillasyster

Tova, 
 
du fantastiska lillasyster som alltid förstår mer än vad sjuåringar ska göra. Du som oroar dig för många saker, lär dig så snabbt att vi andra knappt hinner med och kramar hårt, hårt, hårt när jag ska gå hem. 
 
Det är så fint att få se dig växa, att få vara med när du är på väg att bli den person som du vill vara. Det är vackert att få hålla din hand så självklart, att få höra att du bara vill att jag ska komma och bo hos dig. 
 
Jag vill att du ska ta med dig allting som jag lärt mig genom mina år. Jag vill skydda dig från allting som kan göra dig ledsen, styra dig rätt så att du aldrig känner dig orolig och ängslig. 
 
Det går inte, jag vet det. Men jag önskar ofta att jag kan fixa så att allting bara blir bra för dig. Men du, jag är säker på att det blir det ändå, bra alltså. För jag vet ingen som har en så stark vilja som du, ingen som har så mycket kärlek i ryggen som du.
 
Men jag vill ge dig några saker ändå. Jag vill ge dig kraft till att inte låta hårda ord ta för mycket fäste på dig, i dig. Jag vill att du aldrig ska släppa kärleken till dig själv, till din kropp och till den du är, även om det känns som att hela världen är emot dig. Vi är många som alltid kommer att vara med dig. 
 
Jag vill ge dig styrkan att säga ifrån, att alltid våga visa hur du känner dig och att du alltid ska veta att det är okej att be om hjälp. 
 
Vi är så många som älskar dig, som kommer göra allt i vår makt för att göra ditt liv till det bästa och jag ber om ursäkt i förväg för alla gånger i ditt liv som du kommer ha en gråtande storasyster vid din sida. Jag kommer alltid gråta när saker och ting är vackert och du är ju så väldans vacker, vet du!
 
 


Kommentarer
Anonym

Så otroligt fint älskade unge. Vi sitter nu tre personer i bilen på väg mot midsommarfirande och gråter, fulla av kärkekskänslor ❤️ Många kramar från din mamma, Tord o Tova

2018-06-22 @ 11:53:31
Anonym

Sååå fantastiskt vackert skrivet 💕 Fina ord från en underbar syster till en annan. Lite svårt att läsa med tårfyllda ögon bara ❤️ Ta hand om varandra i livet 😍kramar Mia

2018-06-23 @ 08:48:11
Anonym

Sååå fantastiskt vackert skrivet 💕 Fina ord från en underbar syster till en annan. Lite svårt att läsa med tårfyllda ögon bara ❤️ Ta hand om varandra i livet 😍kramar Mia

2018-06-23 @ 08:48:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0