So Sad Today

Sista delkursen har kommit igång i skolan nu och vi ska skriva varsin, fantastisk, ESSÄ! Tog jättelång tid för mig att greppa vad sjutton en essä innebär och ja, en kollega beskrev det ganska bra. 
 
"Det känns som att essä är lite allt som blev över från alla de andra genrena." 
 
EXAKT så känns det! Som att en essä kan vara lite allt möjligt, fast inte för mycket av någonting. 
 
Försökte få lite klarhet i genren genom att läsa en essä-samling som en klasskompis tipsade om. 
 
SO SAD TODAY av Melissa Broder
 
 
Foto: Adlibris
 
Titeln säger att det är personliga essäer och det är OTROLIGT personliga essäer. Känns som att man vet allt om henns tankar och känslor efter att ha läst den här boken. 
 
Väldigt spännande och bra för att få lite mer grepp om genren. 
 
Vill tipsa alla människor med ett öppet sinne att läsa den här. (Var gränsen går för ett öppet sinne får ni bestämma själva, men väldigt öppet skulle jag säga) Det är ungefär som att läsa någons dagbok. Jag gillar sånt! Personligt som attan ;) Fick inspiration till att skriva min egen essä lite mer personlig också!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0