Fjordtur

När man åker skidor är det lite av en grej att säga "ut på tur, aldrig sur". Lite så känner jag med båtturer. Älskar ju vatten och att åka båt, så när Loosan började prata om att åka på en liten Fjordtur var jag självklart PÅ!
 
Vi gick upp för att gå ombord på en fin liten båt som hette Helena. I två timmar åkte vi omkring och tittade på fjordar och andra sevärdigheter. 
 
 
 
Efter båtturen och lunch ville jag traska vidare till Gamlebyen. Slutade med att vi kom fram till något halvskumt kvarter och vände. MEN jag shoppade en kjol på second hand på vägen dit och vi tog en sväng förbi Operahuset på vägen hem. Vackert, väldigt... vitt? och fint. Man kunde gå upp på taket och kika på utsikten. 
 
 
Kvällen spenderade vi här, på en brygga, med mojitos och trött humör efter långa, varma och soliga dagar i Oslo. Fantastisk helg! Skönt att komma iväg och bara vara. Rekomenderar ett besök till denna stad alla dagar i veckan! Bonus att de förstår vad man säger när man pratar svenska. Efter någon dag började vi förstå lite norska också, eller ja, hjärnan var lite med i alla fall. Liker dette språk som sjutton!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0