Vad händer?

- är du sjuk, eller vad händer?

Frågan kommer från Gustav när vi står mitt bland bokhögarna. Vi är på Akademibokhandeln och Bokrean har precis börjat. Böcker är ju bland det bästa jag vet, men jag har på sista tiden blivit väldigt selektiv när det kommer till villa böcker jag vill ha och vilka jag bara vill läsa, alltså lika väl kan låna på biblioteket.

- Hur väljer du det då? Alltså vilka böcker du verkligen vill ha?

Det känner man, tycker jag. De böcker som fastnar och de som man tror att man kommer vilka läsa igen. Eller bara de som är fina, vackra. Exempel på böcker jag har/vill ha är alla Fredrik Backmans böcker och alla Liv Strömquist. För att jag har fastnat för dem ;) 

(null)

Den enda boken jag köpte på bokrean i år var den här! En bok fylld av citat från Astrid Lindgrens alla verk. Hur fint?

Har ni shoppat några böcker?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0