Blogghjälpen

- Jag måste skriva ett blogginlägg idag, vad ska jag skriva om?
 
Gustav sitter med gitarren i soffan mitt emot. Han kom nyss med en kopp te till mig. Jag ligger fortfarande i sängen, trots att det är tisdag och att det snart är lunchtid. 
 
- Skriv om... skriv... skriv om vad som gömmer sig under ytan, ett monster under isen. 
 
- Det ska vara ett blogginlägg älskling, inte en novell. 
 
- Juste, skriv om kontrasten att åka till och från Aneby då, skriv om hur det är att sitta på tåget. 
 
- Hur menar du då?
 
- Att du får skriva om känslan när du åker dit och hem. Förstår du? Om det är någon skillnad. Är det någon skillnad?
 
- Jag tror det, men jag kan inte riktigt peka ut den.
 
- Skriv om första gången nånting, första gången du var kär, första gången du åkte buss? Jag kommer ihåg att jag tyckte det var läskigt i början, när jag åkte själv till högstadiet. 
 
- Hur kändes det första dagen`?
 
- Jag kommer inte riktigt ihåg, men det var läskigt. Jag övade på hur jag stå och luta mig mot en vägg, för att jag skulle lära mig att se cool ut. Oskar hjälpte mig. 
 
- Haha, det måste ha sett så himla gulligt ut. 
 
- Ja, säkert. Men jag var så himla osäker på hur jag skulle vara första dagen. 
 
En vanlig konversation från våra liv. Varsegoda ;)
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Älskar er❤️
Mamma Sollan

2018-03-06 @ 12:35:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0