8 mars

Tappar orden för att det finns så mycket viktigt att ta upp idag. Var ska en börja? Vad borde läggas fokus på - allt!

Jag vill att män i min närhet börjar ta mer ansvar, säger ifrån när andra lägger en sexistisk kommentar. Jag vill att de pratar med varandra om hur de kan hjälpa till att förändra denna maskulinitet som bara förstör för alla.

Jag vill att kvinnor aldrig mer ska skämmas över att de är just kvinnor eller över något en man har gjort mot dem. 

En sak är säker, patriarkatet kommer att falla, frågan är om du vill vara på rätt sida när det väl gör det?

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0