Pojke som tittar på månen

(null)

I skolan håller vi just nu på med en kort reportagekurs. Jag bestämde mig för att hålla en lite mer litterär ton i mitt och valde en plats där denna filur sitter och chillar. 

Svårt som attan att skriva om en plats där det inte händer så mycket, men utvecklande såklart! 

Skulpturen heter Järnpojke men kallas också Pojke som tittar på månen. Tycker den är fin och är du i Stokcoholm tycker jag att den är värd ett besök. Den är väldigt liten men har tydligen alltid stickade kläder på sig under vinterhalvåret.

Jag undrar vem det är som stickar åt honom, som vill att han ska hålla sig varm. Blir glad av det, får tillbaka tron på mänskligheten igen. Fint är’e!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0