En schlagerkväll

Jag följde med Christoffer till ett härligt gäng i lördags. Öppnar dörren till en lägenhet i Skanstull och möts av tjugo nyfikna ögon. Allting glittrar. Vardagsrummet döljs av en rosa gardin, den glittrar också. Jag möts av guldglittrande skägg, ballonger och bubbel. 
 
De två bidragen vi hejade på gick vidare och vi avslutade kvällen med schlagerquiz, med Jessica Andersson-tema. Jag kunde inte ens hälften. Pratade med människor som kämpar, sliter. Människor som är nöjda, glada, ledsna. Människor som tycker livet är fint, tungt ibland men vackert. 
 
Februari har varit en osocial månad för mig. Det var längesen jag hade så få kompisdejter inbokade. Känner av tröttheten i hela världen. Men det var fint med en människo-explosion, särskilt när allting glittrar. 
 
Oklar text, oklar mening ;) Men glad, filosofisk måndag hörni!
 
Jag hoppas ni mår bra! :)
 
 
Foto: Oskar Stålstierna 
 
Bild från en annan glittrande kväll, när Gustavs band hade sin andra spelning. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0