Dåliga nyheter

Mina sociala medier fylls av nyheter, jag följer alla stora nyhetsmedier och får även pushnotiser från Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. Eftersom jag är som den största delen av befolkningen här i Sverige har jag på mig min telefon jämt och kikar alldeles för ofta. 
 
Har varit lite nere på sista tiden och Gustav gav mig en utmaning. Han hade nämligen funderat kring om mitt mående påverkas av att alltid vara tillgänglig för nyheter. Att flera gånger varje dag kika på mobilen och få tunga, tråkiga, jobbiga saker som har hänt rakt på mig, utan att jag hinner ta på mig en skyddsbarriär för att hantera det. 
 
Jag har lovat att ta bort pushnotiserna för en vecka, för att se om det gör skillnad. Om jag istället kolla nyheterna en bestämd gång om dagen, då jag är förberedd. 
 
Det ska bli spännanda att se om jag känner någon skillnad, lovar att återkomma :)
 
Puss!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0