2018 - här kommer jag

Kanske lite sent, men här kommer det ändå, årslistan! :)
 
2018 blir året då jag: Tar examen! WOW, i juni smäller det, då är jag färdigutbildad Miljöjournalist! Låter ballt. 
 
 
 
Fem ord som kommer att beskriva 2018: Skrivande, utvecklande, skrämmande, kärleksfullt, och mysigt. 
 
Höjdpunkt för 2018: EXAMEN!! Haha, förlåt ska komma på något annat fint. Hm.. vi ska till Gotland och fira midsommar och jag och Gustav planerar att ta en weekend någonstans i vår :) Tipsa gärna!
 
 
 
Mat 2018: Förhoppningsvis mindre utemat och mer hemlagat. Är sugen på vegetariska grytor, pasta med en massa gröna saker och potatis, i alla former. 
 
Kultur 2018: Har börjar bra med massa teater och bra böcker. Ska bara fortsätta på det spåret tänkte jag, ska gå på fler "roliga" teatrar har jag bestämt mig för. 
 
Samhället 2018: Tror alla är ganska förberedda på ett riktigt valår med massa politik. Ska bli bättre på att se på debatter och hänga med. 
 
 
 
Sommar 2018: Gotland, Småland, förmodligen blir det sommarjobb på Smålands-Tidningen igen :) vilket jag ser fram emot. 
 
2018:s gimme more: Skrattanfall med mina vänner, varma kvällar, solsken och hångel. 
 
2018:s gimme less: Kvävande prestationsångest och extrem framtidspanik. 
 
Utmaningen 2018: Kanske tragiskt men det känns lite som att det blir året när jag måste "ta tag i mitt liv". MVH  vill vara tolv igen. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0