Sommarens läsning

I sommar har jag läst S Å  M Å N G A böcker. Det är ganska galet. Tänkte rabbla upp dem och berätta vilket betyg de fått av mig. Har ju koll på alla böcker jag läst via Goodreads och där kan man också betygsätta från ett till fem. 
Här kommer dem alltså, böckerna jag läst mellan juni och augusti i år. OBS att det är en blandning av kortare noveller, serierböcker och romaner. Mina favoriter är fetmarkerade, de som var fett bra understrykna och de jag tyckte var mjäää är kursiverade. 
 
  • Tripprapporter, Tone Schunnesson 3/5
  • Kunskapens frukt, Liv Strömquist 5/5
  • Hjärta av jazz, Sara Lövestam 4/5
  • Juan-les-pins, Sandra Beijer 1/5
  • I vilt tillstång, Roxane Gay 4/5
 
 
  • Feminismens ABC, Lisa Mattisson 4/5
  • Manifest för hopplösa, Åsa Asptjärn 3/5
  • Anklagelsen: Förbjudna berättelser från Nordkorea, Bandi  5/5
  • Naiv. Super, Erlend Loe 4/5
  • Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske, Emmy Abrahamson 2/5
 
  • Som eld, Sara Lövestam 3/5
  • Du, bara, Anna Ahlund 4/5
  • Himmelstrand, John Ajvide Lindqvist 4/5
  • En vinterlek, Elin Bengtsson 2/5
  • Till varje pris, Sara Kadefors 3/5
 
 
  • Farväl till dem på land, Marjaneh Bakhtiari 5/5
  • Du och jag mot världen, Zulmir Bečević 5/5
  • Man kan vinka till varandra från balkongerna, Elsa Billgren 2/5
  • Aldrig våld!, Astrid Lindgren 5/5
  • Mina drömmars stad, Per Anders Fogelström 5/5
 
  • Plötsligt knackar det på dörren, Etgar Keret 3/5
  • Hjärtats innersta röst, Jan-Philipp Sendker 2/5
  • En halv gul sol, Chimamandra Ngozi Adichie 3/5
  • De polyglotta älskarna, Lina Wolff 4/5
 
Japp, jag är sjuk i huvet ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0