Sol och kultur

Hängde med denna snygga donna häromdagen! Solen kom till Stockholm och vi firade med glass. Senare gick vi på museum, något som vi brukar göra när vi hänger ;) Fint äre!
 
 
Vi var bland annat på Armémusset. Väldigt snyggt uppbyggda scener med välgjorda dockor (?! säger man ens det, statyer? människoliknande i alla fall ;)) lite obehagligt och jag höll på att kissa på mig en gång när en låtsas-häst rörde på ena benet. Absolut värt ett besök hörni! Intressant genomgång om Sveriges krigshistoria. 
 
 
Vi var också på Hallwylska museet (Yes, fick googla stavningen). Någon rik familj som skapade en stor samling och man får en liten inblick i hur rika människor bodde förr. 
 
Hittade en gästbok, tror jag,  med en massa snitsiga namnteckningar :) Önskar jag hade lika snygg ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0