Ingefära, mango, honung och chili

...och en massa annat i en smarrig blandning. Detta är ännu en rätt från Linas matkasse, som jag skrev om för någon vecka sedan :)
 
Jag började med att blanda ihop en liten marinad till quornfiléer. I receptet skulle det vara kyckling men jag bytte ut ;) 
 
I marinaden hade jag:
 
EN matsked honung
TVÅ matskedar olja (rapsolja)
TVÅ vitlöksklyftor
SALT
EN liten bit ingefära
 
 
Blandade också till en liten mango-tjoffs, som jag kallar det ;)
 
I den:
 
MANGO
SALT
CHILIFLAKES
 
 
Potatisen stoppade jag in i ugnen först såklart! ;) olja, salt och peppar på!
 
 
Åt lite snackgurka och turkisk youghurt till! SUPERSMARRIGT. 
 
 
Gustav hälsar att den fick 5 av 5! Vad ska ni laga ikväll? :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0