Hur svårt kan det vara?

Ibland får jag för mig att ta en bild på mig själv...som inte är en selfie. Det är ganska klurigt faktiskt. Ni ska få höra om min struggle häromdagen. Jag bestämde mig för att var med i en tävling där man kunde vinna massa böcker. För att vara med skulle man dela med sig av sin bästa läsplats. 
 
Jag bestämde mig för att visa upp en av mina favoritplatser att läsa på. Älskar att sitta i våra fönster och se träden och vattnet nedanför. Men, att ta en bild på det, själv, är inte det lättaste. 
 
Steg 1. Jag använde mig av en bok och en ljuslykta. Jag ställde boken på ena sidan och ljushållaren på andra. De höll alltså uppe telefonen...
 
Steg 2. Jag ställer in att kameran ska ta bild automatiskt efter 10 sekunder (det är max)
 
Steg 3. Jag försöker snabbt som attan ställa mobilen till rätta och sätta mig på plats. 
 
Detta gör jag...många gånger!!
 
Ibland blir det dåligt ljus...
 
 
Ibland testade jag en annan vinkel...hmm...nej, kändes inte helt rätt..
 
 
Men tillslut blev jag nöjd.
 
 
Det roliga är ju dock att jag glömde ställa in mitt Instagram konto till "öppen" och de som har hand om tävlingen kan alltså ändå inte se bilden. Detta kom jag på några dagar efter, alltså för sent ;)
 
Hahahaha, men ändå. Jag är en fin bild rikare (och en ljushållare fattigare, den krasade i backen tillslut). Yes, det går väldigt bra för mig ibland ;)
 
Har ni något liknande för er ibland, eller är ni kanske bara inriktade på selfies/låter andra ta bilder. Pallar liksom aldrig vänta på att Gustav ska komma hem! ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0