Böcker jag köpt, boken jag läste

Fick ju ett presentkort på Pocket Shop av Adina i födelsedagspresent. Gick dit och handlade böcker jag ville haa!
 
 
En kort novell av Sandra Beijer, älskar hennes böcker och ville såklart läsa denna också. Den handlar om tre unga tjejer som har det tufft i skolan. De planerar en resa tillsammans och peppar varandrai allt som tar emot. 
 
Tyckte tyvärr att den var ganska intetsägande, men kanske passar bättre till yngre, plus för att den verkligen fokuserar på vänskap. Kom ihåg att alltid ta hand om dina vänner!
 
 
En bok jag hört många prata om. Tyckte den lät intressant men den är ALLTID utlånad och har kö på biblioteket och det blev ju perfekt att jag köpte den istället. Den tar upp olika former av kvinnoförtryck. VIKTIGT VIKTIGT. 
Ska ge en recension när jag läst klart!
 
 
Läste ut denna häromveckan! Den är så fruktansvärt jobbig att läsa och jag blev tvungen att kika framåt i boken för att se att det skulle komma en vändning på allt hemskt innan jag orkade läsa vidare. Den handlar om en kvinna som blir kidnappad i Haiti när hon hälsar på sina föräldrar. 
 
Ett tips är att vara mentalt stabil när man läser denna. Jag känner mig lite för skör och blev tvungen att växla mellan en lättare bok för att orka. Men den är väldigt bra skriven. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0