Slussen är ett hål

Det har ju blivit en grej att säga: "När jag har en dålig dag brukar jag tänka att jag i alla fall inte är projektledare för slussen-ombyggnationen" 
 
Titta på sista bilden så förstår man, detta "hål" sträcker sig längs hela slussen. Det måste vara ett fruktansvärt tungt jobb. Stod här en bra stund och tittade på en grävmaskin som grävde upp sten och ett par frågor poppade upp i huvudet:
 
 
Hur peppar man upp sig för att gräva sten jättelänge?
Ser man att det man gör gör skillnad?
Arbetet i sig kanske är väldigt lugnande, nästan som meditation? Om man går all-in måste det väl bli så?
 
De som jobbar där måste ha världen bästa tålamod, punkt slut!
 
DET imponerar på mig!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0