Te-förrådet

Tänkte ni skulle få ta en liten kik på alla olika teblandningar som står i mina hyllor nu för tiden. Te är fortfarande livet hörni, det enda tråkiga är att man blir så jäääkla kissnödig ;)
 
 
 
Först ut, mina ABSOLUTA favoriter. Rabarber och grädde samt Lundablandning.
 
Lundablandning - "ett svart te med lätt smak av citrus, milda blomstertoner och mjuk avrundning"
 
 
 
Häromdagen var jag och Gustav på upptäcksfärd i våra nya hemkrokar och såg att det fanns ett "tehuset JAVA" i Lidingö cenrtum. Hur bra?
 
 
Två mysiga, smarriga teer till. Himlagott och Lust och fägring. 
 
Himlagott - "svart te med smak av kvitten, persika och grädde"
 
Lust och fägring - "svart te med smak av passionsfrukt, mango, grädde och karamell"
 
 
Ett vitt te med hallonsmak som jag hittade innan jul precis. Väldigt sött så ha inte i det för länge. 
Det andra, Grön Hawaii har Gustav köpt. Tycker om att ha ett grönt och vitt te hemma att varva med bland alla de svarta.
 
Grön Hawaii - "En riktigt frisk blandning smaksatt blommor och frukter." 
(Lite oklar förklaring men hittade ingen bättre) 
 
Hoppas ni har haft en himla mysig helg <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0