Mitt 2017

Tre månader har gått, hela hösten/vintern 2017 har bara försvunnit och jag hae saknat att skriva här. All vaken tid har dock gått till uppsatsen och jobb de senaste månaderna. Men det har såklart hänt roliga saker också. 
 
Snor en lista från Hanapee och går igenom det senaste året lite, tänkte jag. :) Hoppas det fortfarande är någon som tittar in här ibland. 
 
 
 
Beskriv året med tre ord
Pirrig, känslosam, utmanande. 
 
Så gick det med *karriären* under året
Får direkt prestationsångest av ordet karriär just nu. Tycker samhället i stort är så hetsigt när det kommer till att man ska lyckas i alla delar av livet. Men vi måste komma ihåg att vi inte blir lyckliga av samma saker som alla andra, vi måste känna efter och våga följa hjärtat. Men i alla fall: 
 
Sommaren på Smålands-Tidningen var rolig. Jag utvecklades mycket och träffade många intressanta människor. Fina kollegor hade jag också. 
 
I höstas bytte jag också extrajobb lite hastigt och det är nog ett av de bästa val jag gjort i år. Trivs som fisken i vattnet med kollegorna och jobbet på Teater Tre. Jag hoppade också på ett tredje jobb i slutet, vilket visade sig bli för mycket för mig just nu och jag blev tvungen att avsluta det ganska snabbt. 
 
 
 
Så gick det med relationerna under året
I början av 2017 lovade jag mig själv att lägga mer energi på familjen, vilket har gått lite upp och ner. Det är något jag kommer försöka prioritera ännu mer 2018. 
 
När det kommer till kärlekslivet har jag haft det väldigt stabilt. Jag är fortfarande så väldigt kär i Gustav och jag vet att han älskar mig. Han får mig att känna mig trygg och bra och jag hoppas jag får honom att känna likadant. 
 
Vänskap stod i fokus under vår och sommar, vilket jag mådde väldigt bra av. Jag känner att jag tappat lite under hösten men hoppas det kommer igen under 2018, när jobbet med uppsatsen är klar. Precis som under nästan alla år svalnar vissa vänskapsrelationer medan andra gnistrar. Men det är väl lite så livet fungerar och jag är tacksam över de människor som alltid finns där. 
 
 
 
 
 
Nya personer i mitt liv
Nya vänskapsband har knutits och andra har blommat upp. Det är väldigt fint och berikande tycker jag, att aldrig känna sig mätt på vänner. 
 
 
Bästa resan
2017 har inte varit ett resande år. Men resan till Grekland med Erica, var så himla fin! Väldigt tacksam över att hon ville åka med mig. 
 
 
Härligt minne
 
Minns tillbaka på en fantastisk vår och sommar. Alldeles för många vackra ögonblick för att kunna välja ett. 
 
Jobbigt minne
Den tunga, mörka hösten. Prestationsångesten som tar all energi. Ska jobba på den 2018!
 
Största utmaningen
Att jag de senaste månaderna haft svårt för att känna mig tillräcklig. Tillräcklig bra på mitt jobb, tillräckligt närvarande flickvän och kompis. Men det hänger ju ihop med prestationsångesten. 
 
 
 
Min stora musikalista upptäckt
Kollade min årsresumé på Spotify och jag gör som jag brukar göra, fastnar i vissa album och lyssnar sönder dem ;) I år har jag lyssnat mest på låtar från filmerna Vaiana och La la land. Men jag hade också en period när jag bara lyssnade på John Mayers senaste album, så bra!
 
Det såg jag på
Mycket Game of Thrones, 13 reasons why och sist men inte minst Vår tid är nu. Tänker att jag ska börja kika på Fröken Frimans krig. Sådär ett långt tag efter alla andra, vill säga. 
 
 
Det borde jag gjort mer av
Klappat mig själv på axeln och peppat. Spontanhängt mer med vänner också!
 
 
Det borde jag gjort mindre av
Om man ska ta något tråkigt, så borde jag kanske inte ätit ute så himla mycket ;) 2018 blir matlådornas år. 
 
 
Största insikten under 2017
Att jag fortfarande inte vet riktigt vad jag vill göra i livet, men vet man någonsin det? 2018 har varit ett livskris-år men jag har försökt peppa mig med att livet blir lite mer spännande om man inte vet allt och att det kommer att ordna sig ändå. 
 
Det tar jag med mig in i 2018
Att jag borde gå och prata med någon om prestationsångesten, för att få hjälp att hantera den och inte låta den ta över för mycket. Jag tar med mig att jag har många människor runt omkring mig som älskar mig oavsett om jag får en "lyckad karriär" eller inte och att det är viktigast att må bra och leva på mitt sätt. Jag tar med mig alla skratt och fina ögonblick, alla kramar från människor jag tycker om. 
 
 
 


Kommentarer
adina

2018 bör du komma till London <3

2018-01-02 @ 16:06:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0