Ja, det var en kväll i juni

Fast det var det inte alls, det var juli! Men ändå, vi kikar!
 
Mötte upp min fina kusin Linn (har många kusiner som ni märker) efter jobbet. Hon sa: "Vi kan väl promenera till vägkyrkan?" på ett sätt jag inte kunde säga nej till och vi traskade längs vägen.
 
 
Det var vackert med alla kullar och gårdar, önskar jag hade promenerat mer när jag var där nere!
 
 
Till sist kom vi fram till vägkyrkan. Vad är det? Kanske ni undrar.  Jo, det är som en sommaröppen kyrka och museum kan man kanske säga. Jag har själv jobbat här två somrar, den ena som husmor vilket på dagens svenska betyder att man är boss över de ungdomar som jobbar där ;)
 
Hit kommer folk för att få en liten vandring och historierunda om kyrkan och närliggande byggnader och natur. De som jobbar här guidar och berättar och anordnar med gudstjänst eller andakt varje kväll samt bjuder gäster på fika. Utanför denna lilla stuga har jag också varit med och spelat teater för några år sedan. 
 
 
Kommer ihåg att det svåraste var att få igång spisen varje dag. 
 
 
Efter lite fika började min mage kurra efter riktig mat och vi fick skjuts tillbaka till samhället. (För att man känner alla där jag kommer ifrån och vi träffade en trevlig man där) Sen tvingade jag Linn att dela en pizza med mig på hennes balkong. 
 
Observera hur sommarklädd vs vinterklädd Linn ser ut på första bilden och jag på sista? 
Det har varit så hela sommaren, jag har alltid mycket kläder på mig... ska få ett slut i Grekland och mina stackars ben ska få solljus också!
 
 
 
 


Kommentarer
NORRSKEN EMMA

ha en fin lördag! =)

2017-08-19 @ 10:33:13
URL: http://nouw.com/lillemmish


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0