22, helt enkelt

Klockan är tre och jag sjunger högt på tunnelbanestationen, sitter med huvudet i Gustavs knä och får kärleksfulla blinkningar från tjejen bredvid oss
 
Låter Gustav klippa mitt hår i duschen
 
Äter smörgåsrån till frukost i flera dagar
 
Kisar i solen tills jag inte känner mina tår
 
Försvinner in i andra tankar på seminariet i skolan
 
Tar vita trosor när mensvärken börjar kännas vid
 
Hamnar mitt i en dansklass och lär en gammal man en snurr
 
Vill bara sova
 
Vill inte sova alls
 
Dansar och sjunger högt i köket
 
Försvinner in i möblerna på jobbet
 
Känner mig ful i alla kläder
 
Känner mig coolast i hela världen
 
Om inte det är att vara 22, så vet jag inte vad som är..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0