Tid

(Skriver detta den 7/10-16)

 

 Bild från ovanligaklockor.se

 

Vad är ditt förhållande till tid?

Så himla svår fråga egentligen. Men jag att den senaste tiden har präglats av en känsla av att tiden inte riktigt räcker till. Frustrerande eftersom det inte går att ordna på annat sätt än att bara prioritera och strukturera.

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?

Eftermiddag/tidig kväll. När man oftast är ganska klar med sina uppgifter och kasnke ska på något roligt!

Vilken är den bästa veckodagen?

Så konstig grej egentligen men jag älskar söndagar, brukar vara mysiga dagar med nära och kära. Jag tycker också om känslan inför en ny vecka, nya tag liksom!

När går tiden som snabbast?

När jag umgås med nära och kära såklart och när man ska plugga men fastnar på youtube, tiden flyger iväg då ;)

När går tiden som långsammast?

På tråkiga och seeeega föreläsningar där det känns som att föreläsaren aldrig hört talas om lite pedagogik.

Vilken tidsepok skulle du vilja leva i?

Vi har ju det väldigt bra i tiden vi lever i nu och på de flesta plan blir det ju bättre och bättre. Men om jag ska säga något så hade jag velat vara i en tid som inte är riktigt så teknisk ^^ Tacksam över att kunna ha en blogg eftersom det är väldigt roligt, men teknik är annars inte riktigt min grej, även om jag köttar hårt för att komma igång.

Äter du snabbt eller långsamt?

Alldeles för snabbt oftast. Övar på att äta lite långsammare för att tytp lugna ner mig men jag är ju lite slarvig på att äta ibland och när jag väl äter är jag svinhungrig och kastar i mig maten.

Vad gillar du mest att lägga ner tid på?

Saker som ger mig energi såklart. Roliga konserter och fina kvällar med människor jag kan slappna av och skratta mycket med. 

Vad gillar du minst att lägga ner tid på?

Allt tråkigt, typ diska städa och sånt! Laga mat tycker jag också är väldigt tråkigt för det mesta!

När vaknar och lägger du dig på vardagar?

Har fått in en ganska bra rutin där jag går och lägger mig runt 12 och går upp runt 8!

Vad skulle du gärna ha mer tid till?

Just nu, när plugget tar över mitt liv saknar jag en helt ledig eftermiddag som jag kan spendera med en skönlitterär bok, har så många jag vill läsa men hinner verkligen inte.

Vad gjorde du för tre timmar sen?

Skrev klart en artikel till skolan och drack te i sängen ^^

Vad händer de kommande tre timmarna?

Ska in till stan för att äta middag och gå på konsert :)

Var ser du dig själv om 10 år?

10 år är en väldigt lång tid, men jag hoppas väl på att arbeta med någonting som jag tycker är roligt. Jag hoppas så in i norden att jag och Gustav hänger ihop och fortsätter växa i vår relation. Han är ju fantastisk. 

Drömmen skulle vara att ha skrivit en bok också och jag ska verkligen kämpa för det :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0