Ölprovning och tankar om alkohol

Hade en jättemysig kväll i onsdags! Mamma bjöd med mig på en glutenfri ölprovning på Under Kastanjen, och ni som känner mig eller följt med bloggen ett tag vet hur mycket jag älskar det cafét och den restaurangen!
 
Är ju ingen öldrickare egentligen men det var väldigt roligt att sitta och finsmaka :) 
 
 
Det allra bästa var att få en helkväll med min kära mor samt den fantastiska vegoburgaren, topp verkligen!
 
Har haft lite funderingar kring alkohol på senaste tiden. Jag dricker verkligen inte särskilt mycket eller ofta och kanske är det därför det känns så starkt i kroppen. (och nu menar jag inte just denna kvällen som bara innebar ett par sippar ur olika glas, utan tänker mer när man går ut, tar ett par cider eller några glas vin) Jag känner verkligen hur min kropp inte mår bra av det, vilket inte är så konstigt, det är ju trots allt en drog, ett gift. 
 
Kan inte riktigt beskriva känslan men vad jag funderar på är om det är värt det eller om jag helt enkelt bara ska strunta i det helt och kanske bara ta något enstaka glas vid speciella tillfällen. Och ärligt talat kan jag dansa och ha det minst lika roligt med lite Coca cola istället. Lite där jag ligger just nu! ;)
 
Har ni några tankar kring alkohol?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0