Hösten sjugohundrasexton

Beskriv din höst i tre ord.
 
Kreativ,
för att man sitter inne mer, läser mer böcker och skriver. Också för att min utbildning just nu banar lite väg för kreativitet.
 
Mysig,
älskar varma filtar, te och tända ljus.
 
Social, 
jag och Florian har bestämt oss för att ta tag i hösten och hitta på roliga saker för att slippe höstdeppen. Annars har jag många roliga saker som händer också!
 
 
 

Vad är det bästa/sämsta med hösten?

Det bästa, är absolut mysfaktorn. Att kunna burra in sig i tjocka halsdukar och promenera längs stigar fulla med färgglada löv.

Sämsta är väl den där lilla höstdeppen som träffar de flesta, att kylan börjar leta sig in genom de lite för tunna kläderna och att det kan ta emot att gå utanför dörren.

 

Hur höstmyser du?

Jag tänder ljus i hela lägenheten, är lite frusen så tar fram min värmefilt och läser en bra bok. Eller kanske ser en bra film med min favvo!

 

Hur ser din höstoutfit ut?

Är väldigt bekväm av mig och ni ser mig främst i mina skönaste jeans och en vanlig tröja bara! :) 

Toppat med min favorithalsduk, den mintgröna om ni minns?

 

 
 

 

Vad har du på TO-DO listan just nu?

Har lite uppgifter i skolan som behöver göras och jag behöver verkligen öva mig i InDesign och Photoshop för att få koll på det. Teknik alltså! 

Jobbar ju en del också, vilket är roligt!

Har en massa böcker jag vill hinna läsa och vänner jag vill ut och drinka med! 

Åka till Aneby och hälsa på vill jag också, saknar dem så!

 

Bästa musiken för regniga dagar?

 

Älskar svensk musik och för att nämna en låt bara så kommer Oskar Linnros och Daniel Adams-Ray nya, Sitter på en dröm att gå varm i lurarna länge! 

Ska på en del konserter också i höst, snart Tingsek, en av Gustavs stora favoriter som ni måste lyssna in er på, tacksam över att han visar mig massa musik.

I november är det Jake Bugg, han kan ni nog inte ha missat.

Lite musikal ska hinnas med också, vi fick biljetter till Phantom of the Opera av Gustavs pappa i julklapp.

 

Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?

Som ni vet, följer jag Modern Family, tycker att man blir på så bra humör av denna goa serie. Annars tipsar jag heller om böcker tror jag, kommer ett inlägg snart om det!

 

Vad är den höstigaste maträtten?

 

Soppa, 

lätt soppa! Älskar det och man blir varm och go av det. Åt Keldas milda tomatsoppa toppad med bitar av halloumi, supersmarrigt! Annars är ju potatis- och purjolökssoppa min favorit, billigt och bra också!

 

Var hänger du helst under helgen?

På fik och snackar skit med vänner, eller kanske över ett glas vin. Gosiga sovmornar med Gustav är ju topp också, liksom pausdagar när man haft mycket och kan ligga och bara läsa en bra bok i några timmar!

 

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?

Nope, några trippar till Aneby blir det och hoppas på att kanske komma iväg på en liten skidresa i början av nästa år. Ska förresten hänga i Aneby två veckor innan jul för praktik på  Smålandsposten också :) Ska bli väldigt roligt!

 

Hur förbereder du dig för vintern?

Genom att köpa varma kläder, laddar upp med boktips och fyller på min "att  läsa"-lista. Förbereder mig lite mentalt på att inte få se solen på typ 6 månader! 

Åh just det! Har köpt D-vitaminer också, känns vuxet och bra!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0