Hört på stan

I en storstad är man för det mesta omringad av en massa människor, vilket kan vara oerhört jobbigt ibland men att råka höra lite av ett samtal kan ibland bli ganska roligt ;)
 
Här är några uttalanden och konversationer jag hört på sistone!


 
Hört på Science Fiction Bokhandeln i Gamla stan.. 
En flicka på kanske 15 år skriker till, kastar ifrån sig en bok och utbrister
 
– There was a penis in that book, now I'm traumatized.
 

 
Tre tjejer i kanske 16 års ålderns står bredvid mig på tunnelbanan, den ena får ur sig
 
 
– Jag vet inte ens hur kaos stavas juu, hur stavas det?
 
Där kommer en annan av tjejerna in och försöker med stavningen.
 
– Meh, det stavas ju bara K O A S.
 

 
En man står på Sergels torg och skriker ur sig sin kärlek till Jesus, föreläser om hur Jesus är den enda som kan befria oss. 
 
Inget konstigt med det egentligen, händer ofta.
 
Men.. när han lägger till
 
"Detta är inte en religion,
ni MÅSTE bara älska Jesus"
 
Då blir jag lite förvånad, för om det inte är en religion, vad är det då?
En livsstil?
 

 
Det var det för denna gång, hör ofta roliga saker, men är ganska dålig på att skriva ner dessa. Har ni hört något kul på sistone? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0