Om man letar...

 
Det här är min kropp! Den har blivit totaldissad och fått många negativa tankar till sig under åren, inte från andra människor, men från mig själv. Jag som egentligen borde stå bakom och backa mig själv till 100% när media sprider sin inskränkta kroppsfixering. Men så är det inte alltid, för jag har ofta hittat så mycket att vara missnöjd med. Det går alltid att hitta såklart..
 
om man letar! 
 
Varför letar man då?
 
Jag har frågat mig den frågan så många gånger men aldrig hittat ett ordentligt svar, istället har jag kommit fram till att det faktiskt inte finns något bra eftersom det absolut inte finns någon anledning. Min kropp är ju bäst, den orkar bära mig varje dag, orkar springa fort och låta mig leva mitt liv som jag vill, den förtjänar verkligen BARA tacksamhet. 
 
Allting man gör, tränar, äter eller går på spa och gör inpackningar ska göras för att man älskar sin kropp och vill att den ska må så bra som möjligt. Och jag är helt medveten om att detta är offantligt självklart, men jag kämpar fortfarande dåliga dagar för att kunna känna så. 
 
Ni är så vackra, allihopa, det är vad jag önskar med hela mitt hjärta att ni tänker på idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0