Förgyllda kvällar

Tänkte dela med mig av två kvällsmysaktiviteter som fyllt min torsdag och fredagskväll ;)
 
Tordagskvällen spenderades i en biosalong, vi var nämligen och kikade på allegiant :)
 
 
Lyckades hålla nere förväntningarna lite eftersom böckerna ju alltid är bättre och den var absolut inte en dålig film. Men varken jag, Christoffer eller Gustav blev särskilt superimponerade heller. De hade liksom lyckats göra vissa saker lite larviga och det blev jag jättebesviken på! MEN som sagt, helt klart sevärd, särskilt om du har sett de två första filmerna. I vilket fall är det i alla fall dreggelvarning på killen som spelar Tobias! ;)
 
Det blev fredag och jag fick hem Chrisoffer på middag, vi bokade tågbiljetter till Aneby i påsk :D Innan vi drog oss mot Operahögskolan och Lydias föreställning. :)
 
 
Alltihop började med att de satt och stretchade på scenen, undrade i cirka en kvart om det var en del av föreställningen, vilket det självklart var ;)
 
Sen satt vi och blev imponerade av Lydias sång, andras också såklart men man favoriserar ju sina vänner såklart ;)
 
 
Operan handlade om utanförskap på olika sätt, i tre olika delar, Kärleksdrycken, Pajazzo och Askungen :)
 
Enda tråkiga är, sagt som en sann operaovan människa, är ju att sångerna inte är på varken svenska eller engelska, liksom opera inte brukar vara ;) Man förstår handligen men ibland kan man tappa tråden! ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0