Tågluffen, del 5

Dag nummer 8 spenderade vi på tåget, bärandes på packning och med glass, såklart! 
 
Men sedan vaknade vi upp i den stora, fina staden
 
ROM
Först av allt gick vi såklart till COLOSEUM! :)
 
 
Köpte biljetter dit samt till Forum Romanum, där vi faktiskt lade betydligt längre tid i än Coloseum!
 
 
Inne på Coloseum fick jag typ värmeslag, var så tryckande varmt de dagar vi spenderade i Rom att vi inte kunde tänka oss att vi varit med om sådan värme förr!
 
Pausade en stund för att återfå krafterna till kvällen och gick till min favorit, Fontana di Trevi, finaste i Rom enligt mig. Platsen hade lite magi runt sig och, som den romantikern jag är, älskade jag att bara sitta där och vara kär!
 
 
Vi gick också förbi ett upplyst Coloseum på vägen till hotellet! :)
 
 
Nästa dag spenderade vi i Vatikanstaten, besökte St.Peterskyrkan med en massa andra och försökte känna heligheten. ;) Hittade den kända statyn Pietà, dock omöjlig att ta en fin bild på då den var inglasad och omringad av cirkus alldeles för många människor!
 
 
Tusen tack ROM :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0