Tågluffen, del 2

Andra morgonen i Berlin vaknade vi till ett ordentligt spöregn, helt sjukt! MEN vi höll skenet uppe och begav oss mot ett tehus! :) 
 
På vägen hittade vi ännu en "Woopidoo-björn", jag som kallar dem så, och jag hade 4 i min fotosamling! De fanns lite överallt i Berlin, utanför butiker och olika byggnader. Björnen på bilden längst upp stod inne på Amerikanska ambassaden! 
 
 
Lägg märke till outfit-skiftet, solig dag vs regnig dag!
 
När vi sen kom fram till tehuset vi letade efter, fick vi oss en liten överraskning! Där var det nämligen bröllopsmiddag, vita dukar och väldans mycket "finrestaurang". Och där klev vi in som nerdränkta katter ;)
 
Men vi fick vårt te i alla fall och satt där och hade det mysigt ett tag, gömda från regnet! Efter ett tag var det dags att trotsa regnet igen och gå mot tågstationen för att åka mot WIEN :)
 
 
Hittade en rolig liten grej på stationen! Jag fnittrade till ett tag i alla fall ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0