Kuligt kulturellt

Efter en riktig plugg- och jobbmåndag tyckte jag själva att jag förtjänade en härligt kulturell tisdag ;) Började med att gå en solig promenad längs vattnet till Skeppsholmen!
 
 
Kom slutligen fram till Moderna Museét, kikade runt på massa fint.
 
 
Rummet som gjorde starkast intryck på mig var dock rummet med fotografier som visade hur apartheid fungerade. Ernest Cole stod bakom dessa.
 
 
Jag lyssnade slutligtvis på en föreläsning om Paul Klee och Ivan Aguéli. Två konstnärer som levt, minst sagt, spännande liv!
 
Fortsatte min lilla tisdag mot Medelhavsmuseét.
 
 
Lärde mig om forna Cypern och Egypten! Det allra tråkigaste med att gå själv på museum när man är så mörkrädd som jag, är att man inte riktigt klarar av att gå in i mörka delar och rum. Här på medelhavsmuseet fanns till exempel en gravkammare, som jag började gå ner mot för att snabbt som attan typ halvspringa upp igen för att det var kusligt tyst och mörkt! ;) Får ta med mig någon dit nästa gång tror jag!
 
Hoppas ni har en fin vecka :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0