Litterära måsten, del 3

Kan tänka mig att många börjat räkna ner dagarna till julledigheten nu.. Med tanke på hur fort tiden går kommer det väl bara att blixtra till och vips så är det julafton. ;) Tänkte i alla fall tipsa om lite böcker som ligger på min att läsa-lista, var ett tag sen sist!
 
Hääääng med!
 
 
Kvinnan på tåget - Paula Hawkins
 
 
En bok som också precis blivit film. Fastnade för den när någon i min närhet, kommer inte riktigt ihåg vem, berättade om handlingen. Den handlar om en kvinna som egentligen inte har någonstans att ta vägen, inget jobb osv, MEN hon sitter på samma tåg, samma tid varje dag ändå. En dag bevittnar hon något som förändrar hennes tillvaro helt och hållet. 
 
Hjärtats innersta röst - Jan-Philipp Sendker
 
 
Författaren bakom succén "Konsten att höra hjärtslag" kom för ett tag sedan ut med denna. Liksom många beskriver den förra boken, blev jag helt förtrollad. Ser fram emot att trollbindas lika hårt igen. Detta ska, liksom förra boken, vara en otroligt känsloladdad bok som utforskar mycket av människans inre.
 
Flickorna - Emma Cline
 
 
Fastnade för denna beskrivning på bokus hemsida; "Flickorna" skildrar unga kvinnors utsatthet, men också deras motståndskraft. Det är en skimrande och fängslande roman om makt och sexualitet, mörk, störande och exceptionellt klarsynt.". Måste läsas.
 
Tripprapporter - Tone Schunnesson
 
 
Har läst recensioner från två av mina favoritbloggare och författare. Boken beskrivs som en resa in i en ung kvinnas mentala tillstånd. 
 
Du hittar Flora Wiströms tankar om boken här; 
 
Och Sandra Beijers här
 
 
 
 
Om ni undrar vad jag läser just i detta nu, ser ni den utvalda boken precis ovanför här. 
 
Själarnas Bibliotek - Ransom Riggs
 
Tredje delen om Miss Peregrines besynnerliga barn. Uppbyggd på samma sätt som de två första, med gamla vykort som "spicear" upp historien. Hoppas denna är lika bra!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0