Friska vindar, varma lågor

I tisdags hade många ledigt, så jag, Gustav, Axel, Oskar, Fanny och Viktor åkte tidigt mot en heldag ute i skärgården. Det blåste ordentligt och båten gungade fram och tillbaka längs sjövägen fram. 
 
Väl ute på ön klättrade vi på klippor, lunchade och fikade med havet som utsikt. Vågorna var helt sjuka och man kunde stanna och bara titta på när vattnet slungades upp längs väggarna och lämnade efter sig en liten sjö av vitt skum.
 
Lite kallt men fint vare. Medan vissa kämpade på med problem längs väggarna satt jag, Oskar och Axel och mediterade en stund. 
 
Bild från Fannys instagram!
Vi kikade på Drottninggrottan!
 
 
Tillslut, när det närmade sig kväll brörjade det bli kyligt. Då hjälptes vi åt att samla kvistar och göra upp en värmande eld, här satt vi sedan och åt middag, lyssnade på musik och hade det väldigt chill.
 
 
Lugn dag, utan telefonstress (för mig då), en chans att inte göra annat än att bara få vara!
 
För nästan exakt två år sedan satt jag och Gustav på samma klippa och jag fick frågan om det var vi nu, vackert minne. Sen ramlade att jag ramlade i med kläderna på när jag skulle hämta vatten är en helt annan historia! ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0