En märklig lista

Tänkte det kunde vara kul och svara på lite frågor, tänka efter och både lära känna mig själv bättre samt låta er veta lite märkliga, random saker om mig. :)
 
Har du ett namn som bara din familj kallar dig? 
 
Olli, är ju det klassiska. Vissa i familjen och flera av mina vänner kallar mig det. Gustav tycker för övrigt att det är supergulligt, så han har anammat det minsann ;)

Har du någon ovanlig/konstig vana? 
 
Att jag fastnar med blicken på folk, så att dem tror att jag stirrar på dem. Ingen bra grej på tunnelbanan i Stockholm där normgränsen INTE BÖR ÖVERSKRIDAS och alla ska ha sitt space osv ;) MEN ofta fastnar jag med blicken för att jag tycker något är snygg, typ snygga byxor eller liknande! 

Har du några konstiga fobier? 
 
Tror inte mina fobier är särskilt konstiga, det som skulle kunna vara lite konstigt är att jag har så många ;)
Jag är nämligen rädd för spindlar, kryp i allmänhet, fötter tycker jag är extremt äckliga, blod klarar jag inte av, inte sprutor eller nålar heller, och slutligen har jag en släng av bacillskräck. Den är dock mycket bättre nu än den har varit :) 
 
Allt detta är dock inte rena fobier, så farligt är det inte MEN jag är känslig för dem. Mörkrädd är jag också förresten, hur lever jag ens? ;)

Vilken sång älskar du i hemlighet och sjunger när ingen hör? 
 
Tror inte jag gör skillnad på vad jag sjunger med/utan folk. Har senaste tiden haft en liten Justin Bieber-fas, nynnar på hans musik ibland!

Vad stör du dig på hos andra? 
 
Det finns en sak som jag verkligen inte klarar av, ATT MÄNNISKOR ÄR SENA. Helt okej att komma sent för att tågtrafiken går bananaz, men ni förstår vad jag menar ;) Alla har vi någon i vårt liv som nästan alltid är sen, fast vi älskar dem ändå? Eller hur? :)

Har du några nervösa vanor/ vad gör du när du blir nervös? 
 
Biter på mina nagelband, sämsta grejen jag gör för det blir ofta rött och gör ont. Ska verkligen sluta med det!!

Vilken sida av sängen sover du på? 
 
Har ingen speciell sida har jag kommit på, sover helt enkelt på sidan längst bort från dörren.Gömmer mig från monster och tänker att Gustav skyddar mig ^^

Vilket håll står du åt i duschen? 
 
Olika varje gång, står kanske lite fler gånger vänd inåt, mot väggen.
 
Vilken är din favoritmat som är "dåligt" men du älskar att äta det iaf?
 
Har en sjuk craving efter pommes just nu, är jag på lat-humör stoppar jag ibland bara in pommes och broccoli in i ugnen och äter med soyghurt. Mumma!
 
En bild pappa tog när jag sprang och skulle fotobomba! ;) Gick bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0