OHNEJ!

Alla har vi dem, vi må kanske älska dem eller hata dem, jag pratar såklart om jobbiga människor,
 
Tillsammans med Adina har jag försökt lista upp "typiskt störiga" handlingar och personlighetstyper ;)
 
1) Människor som är sena, och här pratar vi inte 5-10 minuter, utan närmare 20 minuter, MINST; VARJE GÅNG. Man har bestämt fikaträff, middag, shopping. Man själv är där 5 minuter tidigt men det finns alltid den där kompisen, vännen, kollegan, familjemedlemmen som alltid kommer sent.
 
2) Människor som inte svarar, gäller särskilt ihop med ettan. Någon är sen och NÅGON svarar inte heller när en ringer för att fråga vad som händer. Har man bråttom finns det inget som irriterar mer.
 
3) Idioter, förlåt för ett starkt ord, men alla har vi mött dem i sociala sammanhang. Människor som inte har kunskap inom ett ämne men ändå tycker sig ha rätten att föreläsa lite om det för att sedan komma med orelevanta argument så fort någon påpekar dennas okunskap.
 
4) Killar, och förlåt, nu drar jag visst alla över en kam. Jag menar såklart killar på krogen, som inte fattar ett nej, föräns du nämner en eventuell pojkvän eller springer därifrån och gömmer dig. Sluta bara, 
 
5) Påträngande försäljare, sorry Adina, men att traska götagatan fram en solig dag förstörs lite av att nästan grabbas tag i armen av försäljare, men självklart inte av dig ;)
 
6) Opedagogiska lärare, har fått min beskärda del med den kurs jag äntligen avslutade innan påsk och det är verkligen inte roligt. Lite måste man väl kunna snappa upp från omvärlden och såklart, kursutvärderingar.
 
7) Högljudda människor på tunnelbanan, folk som skriker i telefonen och gärna skrattar JÄTTEHÖGT så att det blir totalt omöjligt att själv hålla en konversation med någon i tåget. Har så många gånger bytt plats i vagnen för att slippa. Med detta menar jag självklart inte människor med nedsatt hörsel, det är en helt annan sak, men ALLA som skriker på tunnelbanan kan inte ha en vettig orsak.
 
Nog med negativitet för idag ;) Har du någonting som stör dig? Få ut lite aggressioner i kommentatorsfältet så kan vi andas lite lugnare sen och slippa hålla kvar ilskan.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0