Mot nya rutiner

Hur galet är det inte att vädret slår om på pricken den första september, har funderat i flera dagar om det bara är jag som verkligen tycker att det är lite läskigt magiskt. Skolan har i alla fall börjat och jag begav mig mot dit för min första riktiga föreläsning i måndags. Första året har vi fokus på vår inriktning, min är "människa och miljö", därmed är första kursen "Biologins filosofi". Den två timmar långa föreläsningen gick jättefort och var verkligen riktigt tankeväckande och intressant. Den handlade om miljöetik, är ni mer intresserade än så är det bara att fråga. Jag gick helt in i ämnet. 
 
Firade måndagskvällen med stand-up, ingen mindre än Magnus Betnér var där och jag hade fint sällskap av Emma och Adina! Han är helt fantastisk! 
 
 
Fick äntligen en dag med Andreas, vi har gått om varandra ganska bra på senaste tiden och en uppdatering var verkligen välbehövlig. Denna fina torsdag begav jag mig mot ett mysigt litet fik där jag fastnade i flera timmar för en massa plugg. Veckans uppgift är i alla fall klar, läste 70 sidor och skrev en reflektion. Min text handlade om vetenskapens frammarsch och ifrågasättandets betydelse. Kom hem, renskrev och åkte in för att möta Christoffer. God mat och en väldigt bra film, många fina skratt lovas om ni kikar på "Spy". Vi såg också till att matcha varandra lite fint ;)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0