Jag heter inte Miriam

Då var det dags för lite boktips igen :) Den här gången har jag läst boken "Jag heter inte Miriam", skriven av Majgull Axelsson. 
 
Boken handlar om Miriam, en kvinna som under sina senare år hittat sin fristad i den lilla småländska staden Nässjö. Hon har sedan hon var mycket ung undvikit att tänka på sitt förflutna, men i bokens nutid kommer det mesta ikapp henne. 
 
Fantastiska både känsloskiftande, beskrivande och vackert språk som gör att man blir helt inne i boken och huvudpersonen, Miriam. En av de allra bästa böcker jag läst och jag tror att alla behöver läsa boken, just för att få en djupare förståelse för hur människor ur andra religioner och kulturer har haft det genom historien och fortfarande, i nutid, behandlas. 
 
 
Helt klart 5/5! Läs den allihopa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0