DET RÄCKER NU

Ett öppet brev till Sverigedemokraterna
 
 

Under många år i mitt liv har jag inte känt annat än tacksamhet över att bo i Sverige, tacksamhet och stolthet över den medmänsklighet vi hållit fast vid. Men idag skäms jag, jag skäms så in i helvete över att empatin och förståelsen för andra människor börjar försvinna.

 

Vi bränner ner boenden för människor på flykt, förstör för dem som mer än något annat bara önskar sig en trygg plats på jorden. Varför?

 

Vi lever i ett oerhört priviligierat samhälle, där vi tar så mycket för givet att det är skrämmande. Ni Sverigedemokrater väller ut information om kostnader för alla invandrare och trycker på det splittrade land vi lever i idag. Men vet ni vad? Det är ni som splittrar oss. Det enda er politik gör är att acceptera hat och främlingsfientlighet till den grad att den skadar människor. Det är i er skulden ligger för ett splittrat land, inte för att invandrare kommer hit och tar våra pengar. Utan för att mordbränder och skolattacker blivit en del av vår vardag i ett allt mer rasistiskt Sverige. 

 

Ni går ut med adresser för framtida asylboenden på sociala medier och nekar till någon som helst ansvar över ett Sverige som brinner. Jag känner att jag bara måste klargöra något, Sverigedemokraterna ÄR ett rasistiskt parti som, inte bara vill kasta ut tiggare utan också förstärker det hat som bidrar till de bränder och rasistiska attacker som sker idag. 

 

Jag är rädd, men framförallt är jag så otrolgit jävla ledsen. Människor, lyssna, stöd inte ett parti som förstör alla värderingar vi måste hålla kvar i för att inte tappa all vår mänsklighet. 

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0