En vardag i detalj..

8.00 
 
Vaknar upp, gäspar lite, som sig bör och försöker kvickna till. Orkar ibland sätta mig och äta frukost, annars blir det oftast te och macka på väg. 
 
 
Snapchat följer mig hela dagen, kuligaste appen ju!
 
9.00
 
Pussar hejdå, låser dörren om en tyst och sovande lägenhet medan hissen arbetar sig upp till vår våning från botten. Kliver in och kikar i spegeln längst ena väggen, innnan jag kliver ut i kylan och går genom parken till tunnelbanan.
 
10.00
 
Möter upp mina klasskamrater lite innan föreläsningen börjar och jag är numera känd som "tjejen som alltid ska disskutera Metro" ;) Kände mig dåligt uppdaterad och började efter den insikten läsa den varje morgon. Bra grej och det finns alltid något som är värt att prata om! Sen kanske jag också blir lite lättengagerad i saker, och då kommer min "HAR NI LÄST OM DET HÄR"-sida fram ;)
 
Läraren glider in genom dörren och fipplar med det tekniska en stund!
 
12.00
 
Föreläsningen slutar oftast innan 12 eller precis runt. Då sätter jag mig på bilbioteket och pluggar en stund innan jag börjar jobba i bokhandeln vid halv 1.
 
 
 
13.00
 
Stressar i bokhandeln första timmen för att det oftast är kö och precis alla har bråttom till en föreläsning. Men det brukar lösa sig.
 
14.00
 
Sista timmen börjar allt lugna ner sig och jag sätter mig och pluggar lite igen. :)
 
15.00
 
Stänger bokhandeln, räknar ihop allting och fixar dagsavslut, innan jag beger mig hemåt, 
 
16.00
 
Förbereder mig för kommande föreläsningar genom att läsa och översätta en massa anatomiska ord som jag verkligen inte förstår på engelska ;)
 
 
 
18.00
 
Middagsmys med Gustav eller om jag möter upp en kompis på stan.
 
20.00
 
Film, serier, p3 dokumentär eller läsning sista timmarna. Försöker få in lite mindfulness för att lugna ner mig ordentligt.
 
23.00
 
Godnatt!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0