Snabbspolning

Tänkte precis skriva att hösten har kommit intågande, men dagen till ära har ju Stockholm bjudits på en härlig sommarvärme, vilket känns himla fint, för jag är inte riktigt redo för höst än känner jag. Försöker mentalt förbereda mig genom att tänka på de mysiga höstkappor som snart kan dras fram ur garederoben. 
 
2 veckor har gått och en hel del har hunnits med, landade i Småland ett tag efter värmeböljan och hann ha bildvisning från vårt lilla paradis med farmor och farfar, prata ikapp mig och dricka massa te med Carro ( lyckades också ta sönder hennes paraply, men det vet hon inte riktigt om än ^^) Förlåt Carro, om du läser detta, vinden var emot mig och jag försökte cykla och hålla koll samtidigt, ingen lyckad kombo. Men kom fram till Svante utan att vara helt dygnsur, vilket kändes fint ändå ;) Min fina barndomsvän som är så saknad här uppe i storstaden. 
 
Hann få en himla go heldag med Louise och vi begav oss på äventyr, lyssnade på livemusik och snackade framtid, Så enormt lyckligt lottad är jag som har denna vän, som jag kan ringa närsom och som alltid, oavsett vad, lyckas göra mig glad. BÄST är hon. 
 
Kom till storstaden och hann provsjunga mig in i en musikalkör, vilket kändes suveränt. Fick en liten provsmak på Kulturamas danskurser med Helena och höstens tisdagar kommer bjuda på en kurs i Commercial Jazz, sjukt taggad. Lite bortskämd har jag allt varit också och efter en dag på jobbet begav jag mig mot Stockholms Skärgård för en mysig helg med Gustav, underbart väder och sällskap på en liten avskärmad ö minsann!
 
Jobbet som vikarie har börjat och man kan ju säga att man har och göra med en hel del olika människor, ibland blir det också en rejäl prövning för tålamodet, minst sagt. Började hårt med 7,8,9; or i svenska, engelska, samhäll och franska, vilket var en utamning ;) September blir annars en månad med fullt upp i och med att torsdag-söndag fortfarande spenderas på Gröna Lund. 
 
Igår lyckades jag också få med mig Helena till klättercentret, och med hjälp av Gustav kämpade vi på innan jobbet, riktigt jobbigt men fantastiskt kul. Träningsvärken satt fint änåd ;) Eftersom min telefon har strejkat och vägrat låta mig ta några som helst bilder på 2 veckordet bjuder jag på lite fler från vår fina semester. Hoppas ni har det så himla fint! 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0