Gungande festtripp

Kanonlugn söndag hade jag, den bestod i princip av en långpromenad med Jepser som det var alltför längesen man såg och ett ihärdigt kämpande med att fixa engelskt CV och personligt brev, tack google translate! Fin början på veckan har det hunnit bli, startade upp måndagen med att leta maskeradräkt med fint folk. Hade en av mina klumpigaste dagar på länge och lyckades i princip riva ner halva affären innan vi bestämde oss för att gå vidare ;) Får väl fortsätta stå för att denna lilla skavank är en del av min charm. Fantastiskt god mat, särskilt för mig som hade längtat efter sushi i flera veckor väntade!

Vi samlades i Humlegården och började föra med lite gott vin och skön musik. Vilket ändå kändes en aning märkligt klockan 3 en måndag, men ibland får man allt lov att vara lite märklig ändå :)







Senare på kvällen avgick kryssningen och tillsammans med nästan 200 av mina kollegor taggade jag goa timmar på en båt mot Åbo. Skönt häng, karaoke och dans fram till morgonen gjorde så att tiden bara flöt förbi, som det gör när man har fantastiskt kul. Spännande att vakna upp i en kolsvart hytt utan fönster noll koll på klockan, öppna dörren, möta allt annat än härligt pigga människor och börja dagen med go lunch tillsammans med en update på vad som skett för alla kvällen innan.

Innan kvällen kom och det blev dags att packa ihop och stiga av hann vi i alla fall skaffa en finsk, varken engelsk eller svensk-talande, kompis i spelhörnan, bli utslängda från bollhavet, slåss mot vinden uppe på däck och leka titanic. Jag och Helena avrundade det hela med te och en lugn stund på espresso house innan det blev att fara hemåt. Imorgon väntar en dag som inhoppande klasslärare för årskurs 5 och sen bara MÅSTE jag hitta en maskeraddräkt till stjärngalan som är om en vecka. Temat är fantasy, så har du något förslag - bring it on!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0