Spännande vilseledning och vardag i bar

Efterlängtad helg det här, för jag har stressat upp mig den här veckan, mer än jag egentligen behövt men det har varit lite svårt att låta bli. Veckan började med dubbeljobb och jag gick hemifrån tidigt för att komma hem sent. Efter lite frustration på jobbet var det alltså ett glas vin och härligt sällskap jag behövde, när Florian frågade om vi inte skulle ta ett glas på tisdagen var det ett självklart ja såklart. Vi lyckades också med den stora bedriften att gå vilse påväg mot stationen där jag skulle arbeta på Tele2 Arena och även om jag kom några minuter sent blev hela situationen bara så komisk, två virriga typer på äventyr. Fint var det i alla fall att avsluta en helt vanlig tisdag med att bara prata av sig ordentligt. :)
 
 
Finfina människor det här.
 
Kvällen efter begav vi oss till Myrorna i Ropsten, riktigt bra secondhand för er som är intresserade. Vi hade lite ont om tid, vilket gjorde letandet en aning stressat men har man gott om tid hittar man säkerligen en hel del fynd. Jag passade på att utöka min bokhög inför kommande utomlandsvistelse och Emma hittade skridskor, så nu blir det åka av så fort de väljer att fixa isen i Kungsträdgården. 
 
Kalla vindar sveper annars över Stockholm och jag ökar lagren med tröjor för varje dag som går, försöker trotsa vädret och härda ut kylan ändå. Och visst går det lättare när man har lite promenadsällskap som förgyller tiden med härliga diskussioner. Tack Andreas för en mysig, höstig lite sväng :) Just nu väntas ett litet försenat firande av min kära mor innan det blir att dra sig in mot stan och möta upp Mormor som kommer kvällen till ära. 
 
Hoppas ni alla har det kanon, glöm inte att dra fram alla mysiga halsdukar, vantar, mössor och hoppa i alla torra lövhögar ni hittar. Höstkramar på er alla. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0