Holländare på vift och skjutglada kollegor

Finbesök var det här, i alla fall för en natt, av en liten norrlänning, som inte alls är en norrlänning längre utan för tillfället dansar galet i Holland. Glad är jag i vilket fall att jag fick mig en vinkväll under hennes mellanlanding i Sveriges mellersta delar, det var verkligen så grymt längesen. Lever fortfarande livets glada dagar utan att ta bilder så ni får helt enkelt tänka er in i en irländsk pubbmiljö och två glada tjejer fullt koncentrerade på en ivrig konversation och catch upp på livet i ena hörnet, goa Britta. :)
 
Lite för tidig lördagsmorgon med tanke på kvällen blev det och jag kramade om Britta en sista gång för ett tag framöver, hoppas såklart på att våra vägar korsas snart igen. Väcktes i vilket fall alldeles strax upp av några matcher paintball med ett gäng glada kämpar, adrenalinet kändes ordentligt i kroppen och jag kan bara tänka mig alla blåmärken som följde, alla fick sin beskärda del kan jag lova. Efter en go sovmorgon söndagen till ära, vaknade jag upp hemma hos Gustav och bakade kalasgod kladdkaka medan han städade, innan hans familj kom för att gratta honom ordentligt, nervöst men kul att träffa på dem såklart. En promenad i söder  med bullutdelning till stadens hemlösa avslutade dagen. 
 
Söndagens nervositet gick som tur var över snabbt, istället började denna måndag med lite kaotisk planering inför ett långtidasvikariat som jag kommer hoppa på i lite drygt en månad framåt. Nu är det alltså jag som har ansvar över 5 veckors lektionsplanering och jag känner mig en aning hispig över ett uppdrag jag inte känner mig som bäst lämpad för. Har under dagen som gått försökt stressa ner mig lite och det ska bli ganska skönt att snart dra sig bort mot Tele2 Arena för ett kvällspass och få något annat att lägga tankarna på. 
 
 
 
 Idag är inte heller vilken dag som helst, utan min mors födelsedag!! Genom att jobba dubblet missat jag min chans att fira henne ordentligt men jag hoppas hon får en så himla fin dag, älskar dig Mamma!
 
 
 
Hoppas ni får en bra start på veckan!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0