Strukturerad, kultiverad, inspirerad

När jag blir stressad förstorar jag upp alla känslor och minsta lilla kan göra att det på något vis svämmar över, det blir alltså för mycket. Vad jag har lärt mig denna vecka är att det som hjälper mig är att skriva upp problemen eller vad det är, i detalj, som stressar mig, snabbt går det då att också se lösningen som ofta är simplare än man kan tro innan man fått se det ur ett annat perspektiv. Att få prata och diskutera under en lång kvällspromenad i gamla stan och i en mysig soffa på caféet hjälper också till. Jag hoppas verkligen ni alla har någon sådan i ert liv, som verkligen lyssnar och får en att tänka i andra banor, för det behövs. Lika mycket som jag är säker på att människor i din närhet behöver att du lyssnar.

För ett tag sen skrev jag att jag äntligen tog tag i att våga sprida mitt skrivande och denna gång till en novelltävling till och med. Prisutdelningen höll hus i Signalfabrikens bibliotek och det var väldigt mysigt, även om jag själv tyvärr inte fick äran att motta ett pris. Blev otroligt inspirerad av författaren och läsambassadören Johanna Lindbäck och naturligtvis vinnarna som var helt fantastiskt duktiga. En av vinnarna gjorde dessutom en exemplarisk uppläsning och när man hörde hans alladeles egna beskrivningar och skrivsätt kunde man inte annat än att njuta ordentligt av underbar fantasi.
 
 
 
Hoppas ni har en gnuigt bra torsdag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0