Sensationellt häng

Vad passar bäst i kallt, blåsigt, regnigt, höstväder? Jo, att mysa ner sig i en trång soffa med gott folk och känna sig som liten igen med en disneyfilm-bomb. Favoriten är nog ändå; 
 
 
 
Annars hann vi såklart också med; Lejonkungen, Aristocats, Trassel och RIngaren i Notre Dame. Och vi blandade sinnestämningar hejvilt; grät när Simba försökete få liv i sin far, rös till Esmeraldas bön och "naaw":ade till alla hjärtvärmande stunder. Fint var det också, att ha mysigt sällskap iförd pyjamas och världens goaste soffa.
 
Söndagen begav vi oss till Uppsala för lite klätterdans på en kyrkvägg, hade inte så mycket förväntningar och det var riktigt häftigt samtidigt som det ibland kändes en aning klumpigt bland alla selar. Vissa ögonblick av riktigt flyt var otroligt vackra dock.
 
 
Har under en seg dag kommit på en anledning till varför förskola inte är min rätta plats här på jorden; mitt imunförsvar klarar helt enkelt inte av alla närgågna baciller. En förkylning som inte ger med sig har blandat sig med en otrolig huuvudvärk och jag är ordentligt trött på att det tar min kropp så lång tid att bli riktigt frisk. Kanske kan det bero på att jag inte vilar ordentligt, men det är ju också det jag är så trött på, att slösa så mycket tid på att vara sjuk när man istället kan ha det så mycket roligare om man bara biter ihop lite. Tröstar mig med att jag har en helt fantastisk pojkvän som fixade med en sjukhörna innan han gick till jobbet, te, tända ljus och en bra film sen klarade jag mig bra i några timmar. :) 
 
Hoppas ni slipper allt med förkylningar och annat som sänker humöret och har fått en fin start på denna vecka :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0