MItten av Ingenstans

Förra veckans förskolebarnsbacillattack (världens längsta ord varsegod) var det förmodligen som ledde mig till en ordentlig förkylning igen och onsdagen spenderades hemma. Denna vecka har jag annars varit klasslärare för en årskurs 4, vilket har varit en spännande kontrast. Vad jag har längtat till är ändå denna torsdagskväll och helg och det har jag gjort nu väldigt länge. Christoffer kommer idag och tillsammans med Gustav ska vi på Dansföreställning, läs om den här;
 
 
 http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/nara-och-gatfullt-med-norrdans
 
Känns som jag levt bortanför dansvärlden ett tag nu, något som jag valt själv samtidigt som tiden har lagts på annat.I vilket fall ska det bli riktigt kul att ta klivet in igen, om så bara för en kväll och samtidigt introducera lite modern dans för Gustav, något som jag ändå höll på med ett tag. Hoppas föreställningen är lika bra som jag hoppas på. Saknar ändå dansen en del och känner att jag snart får ge den lite mer tid i mitt liv igen, för det känner jag mig ändå redo för. Bjuder på en bild från Funkykidztiden, så väldans fint att jag fick den chansen ändå.
 
 
På fredag drar vi mot Småland, jag längtar så väldans,väldans mycket dit och jag ska krama om alla riktigt ordentligt och bara njuta av helgen där. Byn där detta inte gör så mycket för att det inte är så många bilar som far föbi på alla ställen, en bild som min kära vän Svante tog för så länge sen när vi var ute på en av våra nattliga promenader. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0