Kjempetid

Nu går vi mot vinter här i Sverige, usch för kallt och mörkt säger jag men minns med värme alla goa tider denna sommar har bjudit på. Gick igenom gamla bilder och fick nostalgiskt nog hänga med på vår Roadtrip förra året ännu en gång. Jag, Louise och Erica begav oss nämnligen ut på äventyr i Hubbe aka "handdukstorken". Kjemperiet började redan här med att det bara gick att låsa en dörr, därmed fick man krypa in och låsa från ena sidan och att man var tvungen att öppna bagageluckan inifrån ;)
 
 
Vi hade lite halvt om halvt kikat lite på en rutt som vi höll ett tag in i resan och först hamnade vi mitt ute i ingenstans, har för mig att det var runt Allingsås, för vår första natt i tältet. Kvällsdopp, ett tappert försök att grilla precis allting vi hittade på engångsgrill toppat med en natt i nerförsbacke (tydligen jag som valde plats också) gjorde en fin start ;)
 
 
Vi lärde oss att man kan krydda allt med en tub persiljesmör och jag var taggad på livet och hungrig.
 
 
Norska gränsen uppmärksammades förstås, och den lilla delen av strecket ni ser till vänster är gränsen till Sverige. Glöm inte att uppmärksamma hur dumdristigt, ändock modigt, nära kanten jag håller min telefon, för jag var minst sagt lika klumpig då som nu.
 
 
Vi hittade en lite märklig camping med en gammal man som ingen av oss förstod oss på, vilket nog mer kan bero på vår virrighet än hans breda norska om man ska vara ärlig, men vi lyckades tillslut få en tältplats och begav oss på upptäcksfärd, denna fina utsikt tvingade jag upp oss till, värt lite bergsklättring såklart!
 
 
 
Lite flashbacks som är så roligt att se tillbaka på, denna sida blir trots allt som en liten berättelse till mig själv i framtiden.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0