Festligt maskeradtåg

En varm solig morgon, två veckor kvar till studenten...
 
Dags för karneval, bland det roligaste med gymnasiet måste jag säga, och vi samlades hela klassen relativt tidigt för de outfits vi tänkte ordna, hade inte gått att ordna i förväg. Bra förkunskaper kan vara att jag gick natur och hela morgonen ägnade vi åt att leta blad och växter! Varför? För att kunna tillföra och ta tillbaka det naturliga såklart ;)
 
IT*S NATURLIGT, AND WE LÖV IT!
 
 
 I flera timmar dansade vi fram över stadens gator, fick se alla andras fantasinivåer och slutligtvis samlades på torget. Mig ser ni i bägge bilder med en lite halvvissen ormbunkskjol och kämparstreck på bägge kinder såklart. Älskar Louise danspose precis bakom också! ;)
 
 
Självklart gör man ju inte sådana här saker BARA för att det är SJUKT KUL, utan det var självklart en tävling som skulle vinnas också. Vi kom 3:a och  var glada i alla fall och avslutade vår halvnakna vandring med bad i fontänen och flera liter vatten efter ett antal timmar i gassande sol. 
 
Vann gjorde den andra naturklassen som hade klätt ut sig till fiskar och gick runt med en kärra, fixad som en val. Fest i VAL såklart. Annars fick vi också se zombies, vikingar och karaktärer ur lejonboken bland annat.
 
Kommer också ihåg att det var denna dag jag och Louise försökte vara på alla ställen samtidigt, vilket slutade med en del bilresor, vi hann nämnligen förbi rix fm- festivalen, innan vi gjorde oss iordning för efterfesten. Effektivitet kallas detta! Efter att ha gått runt lerig i Jönkping ett par timmar var en dusch också välbehövlig kan jag säga.. men var gör man inte för lite musik. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0