Belyst vandring

Det var en mörk och kall fredagskväll, minusgraderna kröp sig allt längre ner och lyckades leta in sig bland alla lager kläder. Den 31:a oktober är det och inte är det vilken helg som helst utan Haloween. Började kvällen lite lugnt och snackade ikapp mig med min mor och bror på Jensens innan jag fick hem en taggad tjej för lite fetstligheter kvällen till ära :) Vi kämpade länge för att få rätta känslan och blev nöjda med det läskiga resultatet... Det var trots allt vad vi satsade på, att vara riktigt creepy, frågan är om ni kan gissa inspirationen?
 
En toppenkväll hade vi, skrämde busschaufförer och små barn på vägen innan vi kom fram till ett hus fullproppat med människor i alla läskiga former, riktigt oaptitlig mat som såg ut som diverse avhuggna kroppsdelar och en mycket passande inredning med läskiga tavlor och spindelnät. 
 
 
Lördagen bjöd, efter att jag och Helena sovit igen oss en aning, på en rundtur på skogskyrkogården med Gustavs familj. Har aldrig varit där men hört desto mer om hur gigantiskt och spektakulärt det är, och det var verkligen jättevacker med alla tända ljus. Skänker en extra tanke till dig Morfar, du är så väldans saknad och jag hoppas du vet om det. 
 
 
Vi avslutade kvällen med grötmys, jag kom delad två i en frågesport, vann en bok och blev glad. Mysigt var det att få äran att hänga på och det blev som ett substitut för att jag missar kvällen i Aneby som min släkt har vid denna tid varje år.
 
Hoppas ni alla hade en riktigt fin, kuslig och vacker helg! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0