Långa dagar, alltför sena nätter och självklar insikt

Ni vet när man har en såndär riktigt dålig morgon, ibland förstör en sådan hela dagen och det enda man vill är att det ska bli kväll så att man kan gå och lägga sig igen! Sådär pepp blir man på jobb då, men idag märkte jag också att jag förmodligen har det bästa jobbet för just sådana dagar. För efter ett par timmars fejkad entusiasm smittar andras av sig och det blir allt annat än fejk tillslut. Två timmars jobb och flera av världena goaste kramar senare känns livet ändå bra igen, hur underbart är inte det? :)




Vilm avslutningsvis passa på att citera min lillsyster som, när hon ville hjälpa mig göra frukost, utbrister "alla behöver hjälp ibland". Det är ord som fastnat ordentligt, att en liten 3 åring kan inse något som många vuxna inte klarar av. För vi behöver varandras stöd, ingen klarar sig helt själv och vi behöver lära oss förstå att det är okej att luta sig mot det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0