Barnasinne och pensionärsvibbar

Otroligt givande och barnsligt rolig helg har passerat, mycket lärorik och hurtig har den varit. Fredag-söndag bestod alltså av grundutbildning inför mitt kommande arbete som barndansinstruktör och den var minst sagt välbehövlig, för man börjar allt bli en aning nervös nu när starten kryper sig allt närmare. Allt gick smidigt och en mängd nya härliga bekanstskaper rikare har man blivit samtidigt som stressen över kursstarten sakta men säkert börjat lägga sig på en mer rimlig och förhoppninsfull nivå.
 
En mängd koreografier ska sätta sig i ryggmärgen inför de 3 dansklasser som jag kommer att vara ansvarig för och tur som jag har har jag ju en finfin lillasyster som testkanin inför lektionerna med de allra minsta ;)
 
 
Vad som förklarar att min kropp för tillfället mer känns som en 80:årings har jag delade meningar om. En hel helg med dans kan stå för en del samtidigt som alla lyft på Erikshjälpen självklart kan ha gjort sitt för att ryggen plågas i och med alla resningar. Håller i alla fall tummarna ordentligt för att jag snart ska kunna hålla igång som vanligt snart igen och att "dagens kämpigaste stund" ska innebära något lite mer komplicerat än att behöva luta sig för att sätta in disken i diskmaskinen. 
 
Ha det gott alla fina, njut av er rörlighet lite för mig med ;) 
 
<a href="http://www.bloglovin.com/blog/10311819/?claim=u92dwpe7g2g">Följ min blogg med Bloglovin</a>
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0